Artikel Yang Lain

danang blog
SEO Stats powered by MyPagerank.Net Web Directory Ping your blog, website, or RSS feed for Free My Zimbio Bloggers - Meet Millions of Bloggers

Senin, 21 Maret 2011

Di India Ada Istiadat Aneh Melempar Bayi





Di India,ada istiadat Aneh Melempar Bayi yang juga terdengar menyeramkan bagi siapa saja yang melihatnya kerana istiadat tersebut adalah melempar bayi dari ketinggian 15 meter dan ditampung dengan hanya menggunakan kain.Istiadat tersebut sudah dilakukan secara turun temurun sejak 700 tahun yang lalu dan dipercayai oleh penduduk yang beragama Hindu mahupun Islam.Mereka percaya dengan melakukan istiadat tersebut dapat mengatasi kematian bayi yang sangat tinggi,kerana istiadat tersebut dapat memberikan kesihatan pada anak-anak mereka.

Istiadat seperti ini biasanya dapat ditemui di kawasan desa di India.Meskipun sudah dilakukan secara rutin.
Hingga kini pun,istiadat tersebut masih saja dilakukan di luar bandar kecil di India yang percaya dengan istiadat tersebut dapat memberi kesihatan pada anak-anak mereka. Bagaimanakah keadaan bayi yang dilempar dari ketinggian 15 meter tersebut? Apakah keadaannya akan baik-baik saja kerana bayi hanya ditangkap dengan menggunakan kain?sekiranya salah langkah,adakah bayi itu akan selamat?





Sumber: http://yaniej.blogspot.com/2011/03/di-india-ada-istiadat-aneh-melempar.html

0 komentar

Posting Komentar